torsdag 18 augusti 2011

Kaffe

Detta svarta goa som vi så många är så beroende av, att vakna på morgonen och få känna doften av nybryggt kaffe det får iallafall mig att längta efter att klämma i mig en balja.
Det finns en fasligt massa kaffesorter och kaffedrinkar, jag vill ha mitt kaffe med mycket mjölk och absolut inget skånerost eller zoegakaffe.
Om jag får välja annat än vanligt kaffe så smakar alltid en cappuchino väldigt bra. Men där är det också otroligt olika hur en cappuchino smakar. De värsta är nog de som säger sig ha cappuchino och så är det egentligen bara ett pulver som de blandar till,nä jag vill ha redigt gott milt kaffe med skummad varm mjölk till.
Helst då från Cafe Elena för där smakar det alltid bäst.
Ibland så blir man bjuden på kokkaffe eller ännu värre sånt där perkulatorkaffe, fy blajjan vad det smakar illa. För att inte tala om vad min mage protesterar mot detta påfund!
Nä nu ska jag skölja ner en stor mugg kaffe och sedan starta min sista riktiga semesterdag som kommer bestå av en hel del städning minsann.

1 kommentar:

  1. Jag håller med Dig att kaffe är det bästa som finns på morgonen, men det skall vara kaffe och inget annat.

    SvaraRadera