tisdag 24 april 2012

I am back...

21 september skrev jag senast och det var ju ett tag sedan. Jag har varit med om en resa kan man säga! En halvårs lång resa som inte riktigt är klar ännu. Men en resa som givit mig en massa gott av olika karaktär.
För ett halvår sedan bestämde jag mig för att något måste göras åt min kondition,hälsa och inte minst min vikt! Trött på att känna mig trött, trött på att känna mig sjuk en gång i månaden! Tyckte inte om att allt man tog på sig satt illa och att se sig själv på kort var ju rena rama självplågeriet. Något av det bästa med den här resan är att jag blivit av med min migrän, fått bättre kondis, orkar MYCKET mera, känner mig gladare. Tappat en jäkla massa kilon,tappat celluiter ( dont come back). Min eländiga PMS har minskats rejält och jag kan nu prova kläder  utan att behöva dämpa belysningen. Mår helt enkelt så förbannat gott!

Jag och min älskade make som föresten gjort en ännu större viktresa började med viktväktarna och promenader, promenader och promenader. Hela hösten, vintern promenerade vi i regn,rusk,snö,halka och stormar! Att ha en "promenadkompis" har varit toppen. Utan min man hade jag aldrig kommit dit jag är nu..
Efter att ha stretat hela vintern så började vi med spinning fram på vårkanten och jisses vad vi har spunnit sedan dess. Detta i kombination med powerwalk har gett massa god framgång.

För egen del har jag precis nu utökat mitt tränande med att börja löpträna, vi får väl se hur det kan gå? Kul som attan är det att man blivit träningsfreak och längtar efter rörelse och träning och inte bara hänger i soffan och inte orkar göra något! Hälsovinsterna är värda så jäkla mycket!!

Att jag och mannen i mitt liv gjort detta tillsammans är också så gott, vi har fått mycket egentid och vi har diskuterat en massa och kunnat peppa och stötta varandra!
Ser på min senaste bild jag lagt in från förra sommaren och kan verkligen se att det hänt grejer...
Om jag nu får lust att blogga vidare så blir det kanske blidbevis rätt var det är. Beroende på om några besöker min blogg så får vi se hur det blir!!??


1 kommentar:

  1. Tänk att mat och motion kan göra så gott för kroppen. Jag tycker ni har varit fantastiska som har bestämt Er för att leva ett härligt liv.
    Om Du läser detta innan resan så önskar jag Er alla en underbar resa.

    SvaraRadera